Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij vragen zelf niet achter een keuringsverslag van uw huisinstallatie. Echter dient elke elektrische installatie te voldoen aan de AREI normen (i.e. Algemeen Reglement op de Elektrische Installaties). Bij de aansluiting van de zonnepanelen mag onze elektricien weigeren om de zonnepanelen op te starten of werken uit te voeren indien er twijfels zijn over de veiligheid van de installatie.

Het is belangrijk dat elke woning volledig in orde is, dit is niet alleen wettelijk verplicht maar ook in het belang van uw eigen veiligheid.

Na oplevering van de werf doen wij voor u de aanvraag van de keuring bij een extern  keuringsorganisme. Zij nemen met u rechtstreeks contact op.

Het keuringsorganisme heeft van ons de opdracht gekregen om elke klant binnen de 5 werkdagen te contacteren. Indien u nog niet gecontacteerd bent mag u dit formulier invullen en wij zullen dan de nodige stappen ondernemen om het verkrijgen van een afspraak te bespoedigen.

Na de keuring en de betaling van uw factuur krijgt u van ons alle documenten toegestuurd via mail. Zolang uw factuur niet vereffend is zullen wij deze documenten voor u bijhouden.

Dit is gewoon ons BTW-nummer: BE0466.383.720

De datum in dienst name is de datum van de keuring. U kan de datum terugvinden bovenaan het keuringsverslag.

Online uitlezing van uw opbrengst raadplegen

Heeft u uw wachtwoord gewijzigd en kent u deze niet meer? Dan mag u onderstaand contactformulier invullen en zullen wij het nodige doen om uw wachtwoord te resetten.

Afhankelijk van het merk van uw omvormer kan u een applicatie downloaden om uw gegevens online te raadplegen. U dient in de Appstore of Playstore (afhankelijk van uw toestel) te zoeken naar de volgende applicatie:

SAJ: eSolar Air

Android playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.saj.air

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/esolar-air/id1441935310?l=nl

SMA: Sunny Energy

Android playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.sma.energy

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/sma-energy/id1476822720?l=nl

Solaredge: mySolarEdge

Android playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solaredge.homeowner

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/mysolaredge/id1473952773?l=nl

Growatt: ShinePhone

Android playstore:     https://play.google.com/store/apps/details?id=com.growatt.shinephones

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/shinephone/id669936054?l=nl

Solis:

Android playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ginlongsolis

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/gb/app/soliscloud/id1371324452

Huawei:

Android playstore: (download via the browser) https://intl.fusionsolar.huawei.com/pvmswebsite/nologin/assets/build/index.html#/jumppage

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/fusionsolar/id1529080383?l=nl

Victron:

Android playstore: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.victronenergy.victronconnect

IOS apple appstore: https://apps.apple.com/be/app/victronconnect/id943840744?l=nl

Foutmeldingen op omvormer

Beste klant,
Heeft u vastgesteld dat er een foutmelding is opgetreden op uw omvormer gelieve dan de volgende stappen te volgen opdat wij reeds een idee hebben van het probleem dat u ondervindt.

Hieronder vindt u veel voorkomende meldingen bij de SAJ omvormer en hoe deze kunt oplossen. Heeft u een andere omvormer, gelieve dan ons te contacteren via onderstaand contactformulier.

Oorzaak:

De omvormer heeft gedetecteerd dat er op 1 van de stringkabels een storing is opgetreden.

Oplossing:

Gelieve onderstaand contactformulier volledig in te vullen.
Wij nemen binnen de 5 werkdagen contact met u op.

Oorzaak:

De omvormer is afgesteld op een wettelijke tolerantiegrens van 253V. Indien de netspanning pieken doorgeeft aan uw net van boven de 253V zal uw omvormer zichzelf uitschakelen en na een paar minuten terug opstarten. Er kunnen verschillende oorzaken voor deze pieken op het net zijn:

  • Er zijn meerdere woningen in de straat tegelijkertijd aan het
    injecteren op het distributienet.
  • U woont vlakbij een middenspannings- of hoogspanningscabine.

Oplossing:

Helaas mogen noch wij, noch u werken uitvoeren aan het distributienet van de netbeheerder. Hieronder kan u zien waar u deze pieken zelf kan raadplegen op uw online portaal. Deze gegevens kan u exporteren in een excel bestand of via een printscreen bezorgen aan Eandis of Infrax. Zij dienen dan aanpassingswerken aan uw net uit te voeren opdat uw omvormer niet meer uitvalt.

Stap 1:

Log u in op uw account en klik links op ‘device information’.

Stap 2

Klik op het serienummer van uw omvormer

Stap 3:

Klik op ‘Check’.

Stap 4:

Kijk op uw grafiek na om hoe laat de omvormer is uitgevallen.
In onderstaand voorbeeld kunnen we zien dat de omvormer om 14u20 is uitgevallen.

Stap 5:

Zoek nu tussen alle registraties naar het tijdstip van uitval. De grafieken lopen steeds 10min achter op de metingen. In dit geval moeten we dus zoeken naar de meting van 14u10 en niet van 14u20. We zien hier duidelijk dat de netspanning op dit moment 254,9V bedraagt. Dit is duidelijk boven de tolerantiegrens van 253V en zorgt er dus voor dat uw omvormer in storing gaat. U kan er nu voor kiezen om van uw metingen een printscreen te sturen naar uw netbeheerder of om de metingen te exporteren in een excel-bestand. Dit kan u doen door rechtsboven de grafieken te klikken op ‘export’

Oorzaak:

Op uw omvormer staat er een oudere versie van software. Dit heeft echter geen gevolg op uw opbrengst of werking van de omvormer en/of zonnepanelen

Oplossing:

Gelieve het onderstaand contactformulier in te vullen. Wij nemen binnen de 5 werkdagen contact met u op om een afspraak te maken opdat er een technieker de software van uw omvormer kan upgraden.

Staat uw vraag hier niet tussen kan u het algemeen contactformulier invullen. Gelieve dit zo volledig mogelijk te doen. Wij zullen u binnen de 5 werkdagen hierover contacteren.